Image default
Start » Jak działają wielkie firmy „farmaceutyczne”
covid

Jak działają wielkie firmy „farmaceutyczne”

1. Ostatnio „media” i „naukowcy” pieją z zachwytu nad nowym lekiem antywirusowym, który ma wprowadzić na rynek gigant farmaceutyczny Merck, producent Iwermektyny, która nie jest już chroniona patentem (generyk) i na której nie da się zarobić, więc Merck głosi jej szkodliwość.

2. Wyniki badań są tak zachęcające, że próby zostają wcześnie przerwana, a firma Merck planuje złożyć wniosek o awaryjną autoryzację. Nadzieje są tak wielkie, że rząd USA dokonał już zakupu „w ciemno” 1,7 miliona dawek leku, kosztem 1,2 miliarda dolarów.

3. Są jednak spore wątpliwości dotyczące leku, jego skuteczności oraz możliwych skutków ubocznych, które mogą spowodować, że będzie on groźniejszy niż choroba, która ma leczyć… https://twitter.com/eh_den/status/1443971976586989570

4. Merck, który przespał wyścig o szczepionkę, próbuje nadrobić straty i wykroić swoją działkę z pandemicznego tortu. Warto przypomnieć sobie, jak – wykorzystując luki w systemie i stosując skrajny lobbying – Merck radził sobie w przeszłości, zarabiając miliardy dolarów.

5. Merck jest producentem „rewolucyjnej” szczepionki Gardasil, produktu który zarabiał miliard dolarów rocznie, a któremu sprzyjali niemal wszyscy politycy na świecie. Szczepionka miała walczyć z wirusami grupy HPV, które są onkogenne i mogą powodować raka szyjki macicy.

6. Lek miał zapobiec epidemii nowotworów wirusowych. Tylko takiej epidemii nie było. Trzeba było więc ją stworzyć. Reklamowana 70% skuteczność leku dotyczyła zbioru 2,5% wszystkich kobiet zagrożonych, z których 1/2 może być nosicielem wirusa, a z nich 10 % może rozwinąć chorobę.

7.Przed wprowadzeniem szczepionki Merck prowadził serię badań klinicznych w amerykańskich szpitalach. Po wstępnych pozytywnych wynikach zapowiedział dotarcie do wszystkich organizacji, polityków i urzędników, którzy mogli mieć wpływ na procesy decyzyjne związane ze szczepieniami

8. Rozpoczęła się niespotykana kampania reklamowa – rak szyjki macicy stał się wrogiem numer 1 w USA i za granicą, a przekaz był taki, że jedynie Gardasil może powstrzymać pandemię choroby: „Z każdą zaszczepioną maleje liczba ofiar. Dzięki szczepionce „twoja córka nie umrze”.

9. Na uwagi, że hasła są niestosowne Merck odpowiadał – FEAR SELLS – strach napędza sprzedaż. Jeśli matki będą się bały, zaszczepią córki. Stało się jasne, że dla Merck ważniejszy stał się potencjalny zysk i zadowolenie udziałowców i akcjonariuszy niż ochrona zdrowia.

10. Celem lobbystów Marcka stali się politycy. Rick Perry, gubernator Teksasu ustawą federalną nakazał obowiązkowe szczepienie wszystkich młodych kobiet od 12 roku życia. Polityk w świetle kamer ogłaszał, że w końcu mamy szczepionkę, która pozwoli nam na pokonanie raka.

11. W Europie lek został dopuszczony do użytku przez European Medicines Agency (EMA) a nie przez poszczególne państwa. Taka procedura jest obecnie normą – również przy Covid-19 EMA wydała decyzję o tymczasowej autoryzacji dla szczepień.

12. EMA to organizacja w 80% finansowana przez laboratoria firm farmaceutycznych ubiegających się o rejestrację i dopuszczenie do użytku leków, a tylko w 20% przez budżet europejski. Im więcej leków dopuści tym większy budżet będzie mieć.

13. Naraża to niezależność agencji i jest źródłem możliwej korupcji. EMA decyduje a rządy po prostu implementują przyjęte przez urzędników zalecenia /. Parlamentarzyści w parlamencie promują szczepionki  przed dopuszczeniem produktu na rynek.

14. Francja włączyła szczepienia do programu przeciwnowotworowego co ogłosił sam prezydent Holland. Hiszpania zarządziła powszechne szczepienia młodych mimo, że kraj ten był najmniej dotknięty problemem.

15. We Francji pojawiły się jednak doniesienia o NOPach. Młode dziewczęta zaczęły mieć zaniki miesiączki, objawy menopauzy, przedwczesne przekwitanie, autoimmunologiczne zapalenie jajników oraz zmiany, przeciwko którym szczepionka miała zapobiegać czyli nadżerkę.

16. Pojawiły się sygnały o występowaniu stwardnienia rozsianego, zatorowości płucnej, zapalenia trzustki a także zgonów. Posypały się pozwy.
https://www.baumhedlundlaw.com/prescription-drugs/gardasil-lawsuit/
https://www.activistpost.com/2018/04/hpv-vaccine-gardasil-kills-confirmed-by-court-ruling.html
https://www.law.cornell.edu/supct/html/09-152.ZD.html

17. Merck już wcześniej dał się poznać jako firma, dla której zysk jest ważniejszy niż zdrowie i życie pacjentów. Przykładem jest Vioxx (lek przeciwbólowy stosowany na artretyzm) reklamowany jako cudowny lek, a który powodował zgony pacjentów.

18. Kiedy wybuchła afera Merck starał się uciszyć przeciwników, strachem, przekupstwem, wywieraniem wpływu, podważaniem kompetencji, dyskredytowaniem… Skandal urósł tak bardzo, że w 2014 Merck wstrzymał produkcje leku.

19. Zeznając przed senacką komisją dr David Graham – pracownik FDA – ukazał skalę problemu – Vioxx spowodował od 88 tys do 139 tys przypadków zawałów z czego do 40% kończyło się zgonem. Graham obnażył powiązanie Mercka i FDA.

20. Merck idzie na ugodę (w zamian za odstąpienie od orzekania o winie) i zgadza się wypłacić ofiarom leku blisko 5 mld dolarów odszkodowania, nie przyznając się jednak do zarzucanych czynów. Raymond Gilmartin – dyrektor generalny Merck przechodzi na emeryturę z dużą ilością $$$

21. Afera nie wpłynęła na wiarę inwestorów, akcje na chwilę potaniały ale po chwili zaczęły rosnąć. Kiedy wybuchł skandal z Vioxx kapitalizacja giełdowa Merck wynosiła 40-50 mld dolarów. W 2015 roku było to 140 mld dolarów.

22. Mimo, że afera Vioxx była największym skandalem farmaceutycznym jaki wybuchł na ziemi, mimo ogromnych grzywien i paskudnego wizerunku firma rosła i w ciągu 10 lat potroiła swoja kapitalizację giełdową. To było marzenie wielu firm i lekcja świetnie odrobiona w przypadku Covid

23. Warto pamiętać, że Big Farma ma na celu wyłącznie maksymalizowanie zysków i zaspakajanie oczekiwań finansowych swoich inwestorów a nie dobro publiczne. Pacjent to klient, celem nie jest wyleczenie ale LECZENIE, osoba wyleczona przestaje być klientem.

24. Brak odpowiedzialności prawnej za jakość produktu, możliwe skutki uboczne, śmierć jest dodatkowo czynnikiem demoralizującym, a nie motywującym do rzetelności zawodowej i badawczej. A jakimi metodami posługują się firmy farmaceutyczne i jak potrafią manipulować badaniami?

25. Mroczna historia korporacji AstraZeneca – suma kar od 2000 roku to ponad 1,1 miliarda USD
https://stowarzyszenierkw.org/polityka/administracja/mroczna-historia-korporacji-astrazeneca/
https://www.braveworld.cc/predator-profile-astrazeneca/

26. 3 mld dolarów grzywny – tyle musi zapłacić farmaceutyczny gigant GlaxoSmithKline (GSK) za największe w dziejach USA oszustwo i wyłudzenie w ochronie zdrowia – https://www.bibula.com/?p=58338

27. Mroczna historia korporacji Pfizer – https://violationtracker.goodjobsfirst.org/prog.php?parent=pfizer&order=pen_year&sort=desc
https://wolnemedia.net/mroczna-historia-korporacji-pfizer/

28. Johnson&Johnson – 8 mld dolarów kary – https://www.fool.com/investing/2019/10/22/johnson-johnson-hit-with-an-8-billion-fine-has-the.aspx
29. Przyszedł Covid-19 i teraz mamy wierzyć, że urzędnicy decydujący o wprowadzeniu leków są nieprzekupni, politycy krystalicznie czyści a wielkie korporacje farmaceutyczne myślą wyłącznie o bezpieczeństwie ludzi???

 

 

 

Zostaw komentarz

ajax-loader